بیمه عیوب اساسی و پنهان ساختمان
معرفی محصول
بیمه عیوب اساسی و پنهان ساختمان چیست؟
این بیمهنامه هرگونه خسارت وارد به سازههای اصلی و جانبی ساختمان ناشی از طراحی غلط (خلاف استانداردها، قوانین و مقررات، انجام محاسبات نادرست و …)، مواد یا مصالح معیوب و اجرای نادرست کار (اجرای ضعیف یا نادرست توسط پیمانکار یا مجری در بخشهای استراکچرال، مکانیکال یا الکتریکال) که درطی اعتبار بیمهنامه به بیمهگر اعلام میشود و در زمان اتمام عملیات ساختمانی و ابلاغ گزارش تأیید بازرس فنی بیمهگر، آشکار نشده باشد در برمیگیرد.
استثنائات بیمهنامه عیوب اساسی و پنهان ساختمان
- 1.جنگ، واکنشهای هستهای
- 2.خرابکاری، اعمال عمدی بیمهگذار یا ذینفعان و یا نمایندگان آنها
- 3.انفجار، آتشسوزی، زلزله، نشست زمین، رانش زمین، سیل، طوفان، صاعقه
- 4.خسارات ناشی از ساختمانها یا تأسیسات مجاور
- 5.فرسودگی، تغییر رنگ، ترکهای سطحی، خسارات ناشی از تغییرات و اضافات و …
سرمایه مورد بیمه عیوب اساسی و پنهان ساختمان
- 1.ارزش کارهای بنا: مبلغ کل برآورد انجام کار برای احداث سازههای اصلی و جانبی ساختمان
- 2.ارزش سایر کارهای ساختمانی: ارزش سایر کارهای انجام شده مانند محوطهسازی، احداث جادههای مورد نیاز، آبنما، مخازن آب، پل سوارهرو یا پیادهرو.
- 3.هزینه پاکسازی و برداشت ضایعات
- 4.هزینههای حرفهای
راهنمای خرید
- 1.مراجعه به شعب و یا یکی از نمایندگان سراسر کشور
- 2.تکمیل فرم پیشنهاد
- 3.اعلام حقبیمه
مدارک مورد نیاز صدور بیمه عیوب اساسی و پنهان ساختمان
- 1.تکمیل فرم پیشنهاد
- 2.ارائه مدارک شناسایی بیمهگذار و یا مدارک شرکت حقوقی بیمهگذار (کد اقتصادی و شناسه ملی)
دریافت خسارت
بر اساس شرایط عمومی بیمه عیوب اساسی و پنهان ساختمان بیمهگذار ملزم است حداکثر ظرف مدت 14 روز از زمان وقوع حادثه بصورت نامه کتبی و یا تکمیل فرم اعلام خسارت، اقدام و آن را به شعبه محل صدور بیمهنامه تحویل داده و رسید دریافت نماید .
مراحل پیگیری خسارت بیمه عیوب اساسی و پنهان ساختمان
- 1. اعلام خسارت و تحویل مدارک به شرکت بیمه جهت هماهنگی لازم برای بازدید از موردبیمه خسارت دیده
- 2. بررسی پرونده و تعیین میزان خسارت مشمول تعهدات بیمهای و اعلام نتیجه به بیمهگذار محترم
- 3.تحویل رضایتنامه مورد تایید شعبه و دریافت حواله خسارت
- 4.درصورت عدم رضایت و اعتراض بیمهگذار، ارائه نامه اعتراض به شعبه با شرح دلایل و مدارک مربوطه