بیمه سازه های تکمیل شده
معرفی محصول
بیمه سازههای تکمیل شده چیست؟
این بیمهنامه کلیه خسارتهای وارد به انواع سازههای احداثشده در زمان بهرهبرداری از قبیل ساختمانهای مسکونی، اداری، تجاری، برجها، جادهها، راهآهن، فرودگاه، کانالهای آبیاری، پلها، تونلها، سدها، موجشکن و اسکله، خطوط لوله آب، نفت، گاز، فاضلاب و نیز انبارها و معادن را تحت پوشش قرار میدهد. بیمه ریسکهای تکمیل شده از نوع بیمه با خطرات معین بوده و خسارتهایی که در متن بیمهنامه ذکر گردیده است را تحت پوشش قرار میدهد.
خسارت تحت پوشش بیمه سازههای تکمیل شده
- 1.صاعقه، انفجار، آتشسوزی
- 2.زلزله، زلزله دریائی، آتشفشان
- 3.رانش زمین، نشست زمین، لغزش زمین، ریزش کوه یا صخره
- 4.سرما، برف، بهمن، یخبندان
- 5.سیل، طغیان آب، امواج دریا
- 6.طوفان، گردباد، تندباد
- 7.تصادم با یا سقوط اشیاء از هر وسیله نقلیه زمینی، هوائی یا آبی
- 8.خسارتهای ناشی از کاربرد آب یا سایر اقدامات به منظور اطفای حریق
- 9.سقوط، تصادم، واژگونی
سرمایه مورد بیمه سازههای تکمیل شده
- 1.ارزش سازه (شامل ارزش ساخت مجدد موردبیمه با احتساب حقوق و عوارض گمرکی و هزینه حمل درصورت وجود)
- 2.برداشت ضایعات (مبلغی که برای پاکسازی محل مورد بیمه از ضایعات ناشی از خسارت یا تخریب قسمتهای غیرقابل استفاده)
راهنمای خرید
- 1.مراجعه به شعب و یا یکی از نمایندگان سراسر کشور
- 2.تکمیل فرم پیشنهاد
- 3.اعلام حقبیمه
- 4.بازدید کارشناس بیمهگر از مورد بیمه
مدارک مورد نیاز صدور بیمه سازههای تکمیل شده
- 1.تکمیل فرم پیشنهاد
- 2.ارائه مدارک شناسایی بیمهگذار و یا مدارک شرکت حقوقی بیمهگذار (کد اقتصادی و شناسه ملی)
- 3.نقشه محل یا مسیر مورد بیمه
دریافت خسارت
بر اساس شرایط عمومی بیمه ریسکهای تکمیل شده ساختمانی بیمهگذار ملزم است حداکثر ظرف مدت 14 روز از زمان وقوع حادثه به صورت نامه کتبی و یا تکمیل فرم اعلام خسارت، اقدام و آن را به شعبه محل صدور بیمهنامه تحویل داده و رسید دریافت نماید.
مراحل پیگیری خسارت بیمه سازههای تکمیل شده
- 1.اعلام خسارت و تحویل مدارک به شرکت بیمه جهت هماهنگی لازم برای بازدید از مورد بیمه خسارت دیده
- 2.بررسی پرونده و تعیین میزان خسارت مشمول تعهدات بیمهای و اعلام نتیجه به بیمهگذار محترم
- 3. تحویل رضایتنامه مورد تایید شعبه و دریافت حواله خسارت
- 4.درصورت عدم رضایت و اعتراض بیمهگذار، ارائه نامه اعتراض به شعبه با شرح دلایل و مدارک مربوطه
مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده خسارت بیمه سازههای تکمیل شده
- 1.ارائه اصل بیمهنامه و شرایط و ضمائم پیوست و رسید پرداخت حقبیمه و الحاقیههای صادره
- 2.تکمیل فرم اعلام خسارت
- 3.صورتجلسه حادثه
- 4.گزارش نزدیکترین ایستگاه هواشناسی درمورد طوفان یا سیل یا ایستگاه آتشنشانی در مورد حریق
- 5.سایر مدارک بسته به نوع خسارت از بیمهگذار درخواست میگردد.