بیمه شکست ماشین آلات چیست؟
معرفی محصول
بیمه شکست ماشین آلات چیست؟
این بیمهنامه خسارت وارده بر ماشینآلات و تجهیزات کارخانجات ناشی از عیوب مکانیکی و الکتریکی بطور ناگهانی و غیر قابل پیشبینی به وقوع میپیوندد را تحت پوشش قرار میدهد .
ماشینآلات و تجهیزات مورد بیمه شکست ماشین آلات
- 1.پمپها
- 2.کمپرسورها
- 3.تجهیزات برق
- 4.توربینها و موتورهای بخار
- 5.ژنراتورها
- 6.ماشینآلات تراشکاری، بافندگی، چاپ
- 7.ماشینآلات مواد غذایی
- 8.مبدلهای حراراتی
خسارت تحت پوشش بیمه شکست ماشین آلات
- 1.اشتباه در طراحی، ساخت یا نصب ماشینآلات که در زمان بهرهبرداری آشکار شده و دوره تضمین کارخانه سازنده نیز پایان یافته باشد.
- 2.معایب موجود در اقلام، مواد اولیه یا ریختهگری
- 3.اجرای نادرست کار
- 4.از هم گسیختگی در اثر نیروی گریز از مرکز
- 5.اتصال کوتاه، نوسان برق، قطع برق، آب، گاز یا هر سوخت دیگر
- 6.کم شدن آب در دیگهای بخار، انفجار دیگهای بخار، انفجارات فیزیکی
- 7.یخزدگی، یخ شناور
- 8.غفلت، عدم مهارت، سهلانگاری
- 9.شکست مکانیکی یا الکتریکی
- 10.اشکال در سیستم روغنکاری یا خنککاری
- 11.سقوط، تصادم، واژگونی
- 12.خرابکاری غیرگروهی
- 13.سایر حوادث به جز آنچه صراحتاً در بیمه مستثنی شده است.
سرمایه مورد بیمه شکست ماشین آلات
ارزش ماشینآلات (شامل ارزش واقعی موردبیمه با احتساب حقوق و عوارض گمرکی، هزینه حمل و هزینه نصب درصورت وجود)
راهنمای خرید
- 1.مراجعه به شعب و یا یکی از نمایندگان سراسر کشور
- 2.تکمیل فرم پیشنهاد
- 3.اعلام حقبیمه
- 4.بازدید کارشناس بیمهگر از مورد بیمه
مدارک مورد نیاز صدور بیمه شکست ماشین آلات
- 1.تکمیل فرم پیشنهاد
- 2.ارائه مدارک شناسایی بیمهگذار و یا مدارک شرکت حقوقی بیمهگذار (کد اقتصادی و شناسه ملی)
- 3.ارائه مشخصات هریک از ماشینآلات شامل نوع، مدل، سازنده، سال ساخت، ظرفیت
دریافت خسارت
بر اساس شرایط عمومی بیمهنامه شکست ماشینآلات بیمهگذار ملزم است حداکثر ظرف مدت 14 روز از زمان وقوع حادثه بصورت نامه کتبی و یا تکمیل فرم اعلام خسارت، اقدام و آن را به شعبه محل صدور بیمهنامه تحویل داده و رسید دریافت نماید.
مراحل پیگیری خسارت بیمه شکست ماشین آلات
- 1.اعلام خسارت و تحویل مدارک به شرکت بیمه جهت هماهنگی لازم برای بازدید از مورد بیمه خسارت دیده
- 2.بررسی پرونده و تعیین میزان خسارت مشمول تعهدات بیمهای و اعلام نتیجه به بیمهگذار محترم
- 3. تحویل رضایتنامه مورد تایید شعبه و دریافت حواله خسارت
- 4.درصورت عدم رضایت و اعتراض بیمهگذار، ارائه نامه اعتراض به شعبه با شرح دلایل و مدارک مربوطه
مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده خسارت
- 1.ارائه اصل بیمهنامه و شرایط و ضمائم پیوست و رسید پرداخت حقبیمه و الحاقیههای صادره
- 2.تکمیل فرم اعلام خسارت
- 3.صورت جلسه حادثه
- 4.کپی برابر با اصل مدارک مالکیت دستگاه
- 5.فاکتورهای هزینههای تعمیرات
- 6.سایر مدارک بسته به نوع خسارت از بیمهگذار درخواست میگردد.